Sub deviza „Zâmbetul la nevoie se cunoaște”, pentru al cincilea an consecutiv GSK Consumer Healthcare derulează în România campania de responsabilitate socială „1%”, prin intermediul căreia va direcționa 1% din vânzările produselor de îngrijire orală Sensodyne, Parodontax și Aquafresh. Astfel, consumatorii care achiziționează produsele participante în campanie pe tot parcursul lunii decembrie 2018 vor oferi șansa copiilor din familii defavorizate să primească îngrijiri stomatologice.
„Considerăm o necesitate continuarea campaniei 1% şi intervenţia în comunităţile rurale din România. Sunt multe localităţi în care accesul la servicii şi produse de îngrijire orală este limitat, există copii care nu au o periuţă de dinţi sau nu au fost niciodată la stomatolog. Sunt bucuroasă şi recunoscătoare pentru faptul că, împreună cu partenerii din program, am reuşit să tratăm peste 2.000 de copii de-a lungul anilor şi să le rezolvăm probleme dentare grave”, a declarat Sylwia Piankowska, General Manager, GSK Consumer Healthcare România și Balcani.
Campania care a fost lansat[ încă din anul 2014, se desfășoară sub umbrela Zâmbește România, un program amplu de facilitare a accesului la informaţii și soluţii în vederea îmbunătățirii sănătății orale a populației, prin implicarea directă a companiei în comunități, derularea de programe educaționale, precum și oferirea de tratamente stomatologice și produse de igienă orală gratuite.
Anul acesta campania 1% continuă prin intermediul parteneriatului cu United Way România, suma strânsă din vânzările produselor de igienă orală înregistrate în luna decembrie 2018 fiind direcționată către acoperirea cheltuielilor pentru tratamente stomatologice oferite copiilor din zone defavorizate din țară.
„Ne bucurăm să ne alăturăm acestei campanii și mulțumim GSK Consumer Healthcare și tuturor celor care au oferit sprijin pe parcursul celor patru ani copiilor din comunitățile defavorizate. Sperăm că în această lună decembrie, luna cadourilor, cât mai mulți români vor contribui la cauza noastră, aceea de a oferi zâmbete sănătoase celor mici. Campania Zâmbeşte România completează perfect programele noastre de intervenţie în sănătate pentru copiii din familiile fără posibilităţi”, a spus Cristina Damian, Director Executiv United Way România.
În cei patru ani de campanie, GSK Consumer Healthcare a donat peste 58.000 de euro pentru tratamente stomatologice pentru copiii din comunitățile rurale Salvați Copiii. Peste 2.000 de copii între 6 şi 13 ani au beneficiat de consultaţii preliminare, de tratarea cariilor și a problemelor existente în cavitatea bucală și de extracții.
Aceşti copii provin din 12 comunități defavorizate din județele Suceava, Neamț, Iași, Vaslui și Botoșani, zone în care aproximativ 50% din populație este direct dependentă de veniturile de la stat, iar pentru 44% ajutorul social reprezintă principala sursă de venit. De asemenea, copiii au primit și produse de îngrijire orală, dar au învăţat şi despre regulile de igienă orală.